سنت های دوازده گانه معتادان گمنام

ما آن‌چه را که داریم فقط با مراقبت کامل مى‌توانیم حفظ کنیم و همان‌طور که آزادى فردى ما از قدم هاى دوازده گانه سرچشمه مى‌گیرد به همان صورت آزادى گروه نیز به سنت‌هاى ما بستگى دارد. تا زمانى‌که پیوندهایى که ما را به یکدیگر متصل مى‌کند از آن چه که ما را از هم جدا مى‌نماید محکم‌تر باشد، همه چیز به خوبى پیش خواهد رفت.

1) منافع مشترک ما بایست در رأس قرار گیرد. بهبودى شخصى به وحدت NA بستگى دارد. 
2) در ارتباط با هدف گروه ما، تنها یک مرجع نهایى وجود دارد، خداوندى مهربان که به گونه‌ای ممکن خود را در وجدان گروه، بیان کند. رهبران ما فقط خدمت گزاران مورد اعتماد ما می باشند، آن‌ها حکومت نمى‌کنند.
3) تنها لازمه عضویت، تمایل به قطع مصرف است.
4) هر گروه بایست مستقل باشد به استثناى مواردى که بر گروه‌ها ى دیگر و NA درکل اثر بگذارند.
5) هر گروه فقط یک هدف اصلى دارد، رساندن پیام به معتادى که هنوز در عذاب است.
6) یک گروه NA هرگز نبایست هیچ مؤسسه مرتبط یا هر سازمان خارجى را تأیید و یا در آن‌ها سرمایه گذارى کند، یا نام NA را به آن‌ها عاریت دهد، مبادا که مسائل مالى، ملکى و شهرت، ما را از هدف اصلى خود منحرف سازد.
7) هر گروه NA مى بایست کاملاً متکى به خود باشد و کمکى از خارج دریافت نکند.
8) معتادان گمنام بایست همیشه غیر حرفه اى باقى بماند، اما مراکز خدماتى ما مى‌توانند کارمندان مخصوصى استخدام کنند.
9) NA تحت این عنوان، هرگز نبایست سازماندهى شود، اما مى توانیم هیأت‌هاى خدماتى یا کمیته‌هایى تشکیل دهیم که مستقیماً در برابر کسانى که به آن‌ها خدمت مى‌کنند، مسئول باشند.
10) معتادان گمنام، هیچ عقیده‌اى در مورد مسائل خارجى ندارد و نام NA هرگز نبایست به مباحث اجتماعى کشانده شود.
11) خط مشى روابط عمومى ما بنابر اصل جاذبه است تا تبلیغ، ما لازم است همیشه گمنامى شخصى خود را در سطح مطبوعات، رادیو و فیلم حفظ کنیم.
12) گمنامى ، اساس روحانى تمام سنت‌هاى ما است و همیشه یادآور این است که اصول را به شخصیت‌ها ترجیح دهیم.
سنت های دوازده گانه معتادان گمنام

سنت های دوازده گانه معتادان گمنام

درک این سنت ها به مرور و به آهستگى براى ما امکان پذیر خواهد شد . ما از راه صحبت با اعضاء و تماس با دیگر گروه ها، اطلاعاتى کسب مى کنیم ، اما معمولاً پس از شروع فعالیت در کارهاى خدماتى است که کسى به ما خواهد گفت: “بهبودى هریک از ما به اتحاد NA بستگى دارد. “و این اتحاد به کیفیت پیروى ما ازسنت های مان مربوط است. سنتهاى دوازده گانه NA غیر قابل دستکارى است. آنها رهنمودهایى هستند که جمعیت ما را آزاد و زنده نگاه مى دارند.
با پیروى از این رهنمودها ، در ارتباط با دیگران و اجتماع ، از بسیارى از مشکلات اجتناب خواهیم کرد. این، بدان معنى نیست که سنت هاى ما تمام مشکلات را از میان بر می دارند. ما در هر صورت باید با مسائلى که پیش مى آیند، نظیر مشکلات ارتباطى ، اختلاف سلیقه ، مباحثات داخلى و مسائل مربوط به افراد و گروه هاى خارجى ، روبرو شویم، اما در هر صورت ما وقتى اصول مان را رعایت مى کنیم، از بعضى از دردسرهایى که این مسائل به وجود می آورند جلوگیرى به عمل خواهیم آورد.
بسیارى از مشکلات ما ، همان هایى هستند که اعضاى اولیه ما هم با آن ها روبرو بوده اند و تجربیاتى که آن ها به سختى بدست آوردند ، باعث تولد سنتها شده است. تجربه به ما نشان داده است که این اصول امروزه همان اعتبار ى را دارند که در شروع داشته اند. سنت های مان ما را در برابر فشارها ى داخل و خارج که ممکن است باعث نابودی مان شود، حفظ مى کنند .
آنها رشته ها ى واقعى پیوند ما هستند و فقط با درک و اجرای شان است که کاربرد پیدا مى کنند .

برگرفته شده از کتاب پایه معتادان گمنام

درباره NA منطقه یک ایران