نشریات انجمن معتادان گمنام ( Na )

نشريات، آرم و نام NA متعلق به هيچ شخص خاص، کميته و يا هيئت خاصي نيست و بر طبق قرارداد وديعه از طرف کل انجمن به خدمات جهاني سپرده شده تا از آن محافظت نمايد.

دفتر خدمات جھاني تنھا ناشر منحصر به فرد نشريات NA است و به ھمين دليل ھيچ شخص يا گروھي اجازه چاپ يا قرار دادن نشريات را در سايت‌ھاي اينترنتي ندارد. زيرا اين مسئله  باعث زير پا گذاشتن قانون حق چاپ محفوظ مي‌گردد و مي‌تواند منافع انجمن در کل را به خطر بياندازد.

معرفی برخی از نشریات انجمن معتادان گمنام :

 کتاب پايه

کتاب پایه معتادان گمنام NA

کتاب پایه معتادان گمنام NA

کميته فرعي نشريات درکنفرانس خدمات جهانی و بطور انفرادی صدها صفحه مطلب از اعضا و گروه‌هاي مختلف NA دريافت و جمع آوري کرد. اين مطالب با زحمت فراوان طبقه بندي، تصحيح، تنظيم و مجددا تجزيه و تنظيم شد.

ده‌ها نفر از نمايندگان محلي و منطقه‌ای که با کميته نشريات همکاري مي‌کردند، هزاران ساعت از وقت خود را وقف تهيه اين کتاب ((پايه)) کردند، و از همه مهم‌تر اين اعضا با وجدان بيدار خود، خواهان تضمين وجدان گروه در نگارش کتاب بوده‌اند.

بسياري از ما بدون خواندن کتاب پايه هرگز با بهبودی آشنا نمی‌شديم، اين کتابی است که جلسات ما با خواندنی‌های برگرفته از صفحه‌های آن آغاز می‌شود.

از زمان انتشار نخستين ويراست کتاب پايه ما، NA رشد کرده و از بسياری جهات تغيير يافته است. در اين تحول، کتاب پايه از بسياری جنبه‌ها يکی از عوامل مؤثر بوده است. هر جا اين کتاب چاپ و منتشر می‌شود NA رشد مي‌کند؛ آن هم نه فقط در تعداد بلکه به لحاظ عمق بهبودی و تجربيات.

اينک، با انتشار ششمين ويراست کتاب پایه ما، مي‌توانيم بگوييم که NA از بسياری جهات به بلوغ رسيده است. فصل‌های اول ت ادهم اين کتاب عيناً مانند ويراست پنجم مانده است:

معتاد کيست؟، برنامه معتادان گمنام چيست؟، چرا اينجا هستيم؟، چگونگي عملکرد، چه بايد کرد؟، سنت‌هاي دوازده گانه معتادان گمنام، بهبودي و لغزش، ما بهبود پيدا مي‌کنيم، فقط براي امروز، زندگي به روال برنامه، الهامات تازه ای خواهدشد.

اما وجه تمايز ويراست ششم، علاوه بر اين پيش گفتار جديد، تجربه فردی است که پس از اين ده فصل آمده است:

سرگذشت‌هايی از معتادانی که پاکي‌شان را در اندوه از دست دادن عزيزان، در بيماری های  سخت، در فراز و نشيب بزرگ کردن فرزندان، زندگي زناشويی، جدايی، تلاش براي ادامه تحصيل، جست و جوی شغل، و بسياری از اين دست حفظ کرده‌اند.

 

کتاب چگونگی عملکرد

کتاب چگونگی عملکرد معتادان گمنام NA

کتاب چگونگی عملکرد معتادان گمنام NA

کتاب دیگری که به شما معرفی می‌گردد، چگونگی عملکرد نام دارد، بررسی دوازده قدم و دوازده سنت NA می‌باشد و شامل دو بخش است:

قسمت اول: قدم‌های دوازده گانه نام دارد و هدف آن دعوت از اعضا به پیمودن مسیر بازیابی و همچنین استفاده از آن به عنوان یک درک شخصی از اصول روحانی دوازده قدم NA می‌باشد.

قسمت دوم: کتاب سنتهای دوازده گانه نام دارد و هدف آن این است که زمینه بحث و تعمق را به گونه‌ای فراهم کند که گروه‌های محلی قادر شوند از اصول نهفته در هر سنت با توجه به شرایط منطقه‌ای، برداشتی عملی و قابل اجرا بیابند.

 

کتاب راهنمای کارکرد قدم

کتاب راهنمای کارکرد قدم معتادان گمنام NA

کتاب راهنمای کارکرد قدم معتادان گمنام NA

در سال‌های آغازین دهه ۱۹۸۰ جزوات و دفترچه‌های متفاوتی از کارکرد قدمهای دوازده گانه متعلق به اعضا به کمیته نشریات خدمات جهانی رسید که همگی نیز دارای یک درخواست مشترک برای انتشار یک راهنمای کارکرد قدم استاندارد بود تا کل انجمن NA بتواند برای کارکردن دوازده قدم از آن استفاده کند.

انجمن تقاضا داشت تا این پروژه درلیست اولویت‌های کاری کنفرانس مربوط به کمیته خدمات جهانی WSCLC-NA قرارگیرد. درنتیجه نهایتا خدمات جهانی به WSCLC اعلام نمود تا این پروژه را درکنفرانس سال ۱۹۹۵ آغاز نماید.

تیتر کاری این پروژه برای چندسالی ((راهنمای نوشتن قدم)) بود، و نهایتا نام آن به ((راهنمای کارکردقدم)) تغییر یافت. هرفصل شامل شرح یک قدم و سوالات مربوطه می‌باشد.

این کتاب با این نیت نوشته شده که هم به درد تازه واردان بخورد و هم به اعضا با تجربه کمک کند تا درک عمیق‌تری از دوازده قدم داشته باشند.

 

کتاب راهنما و رهجو

کتاب راهنما و رهجو معتادان گمنام NA

کتاب راهنما و رهجو معتادان گمنام NA

اصول روحانی معتادان گمنام در قلب بهبودی از بیماری اعتیاد نهفته است. قدم ها اصولی هستند که بهبودی را برای ما ممکن می‌سازند ولی ما برنامه NA را در تنهایی کار نمی‌کنیم. ارتباط با راهنما کليد کار کردن قدم ها و درک اصول روحاني و تمرين آن درکليه  امور است.

اين کتاب بر اصول رابطه  راهنما و رهجو در NA، فوايد و چالش‌های آن، و جايگاهش در بهبودی روز به روز ما تمرکز دارد. زمانی که خدمات جهانی – در سال 2000 – از انجمن سئوال کرد چه چیزی در کتاب راهنما و رهجو باید گنجانده شود، پاسخ‌ها بسیار دل‌گرم کننده بود، هزاران صفحه تجربیات، عقاید و ایده‌ها دریافت شد. مثل روز روشن بود که راهنما و رهجو بودن از کشور به کشور ، منطقه به منطقه، فرد به فرد متفاوت می‌باشد. این کتاب نتیجه این تنوع غنی است و سعی کرده تا تصویری از چگونگی رابطه راهنما و رهجو را در انجمن در حال رشد، ما ارائه کند.

 

کتاب راهنمای خدمات محلی

کتاب راهنمای خدمات محلی معتادان گمنام NA

کتاب راهنمای خدمات محلی معتادان گمنام NA

فقط یک لازمه برای عضویت در NA وجود دارد ”تمایل به قطع مصرف” اما در عوض این عضویت منافع بسیاری دارد. یکی از منافع آن، داشتن امتیازخدمت کردن می‌باشد.

کتاب راهنمای خدماتی در NA به این منظور چاپ شده تا منبعی در اختیار کسانی قرار دهد که در کشورهای مختلف، خود را وقف خدمت‌های لازم جهت رساندن پیام ما به معتادانی که هنوز در عذابند می‌کنند. شامل بخش‌های متنوعی می باشد از جمله:

نمودار ساختار خدماتی، مفاهیم خدماتی، توسعه جوامع NA، گروه NA، کمیته خدمات ناحیه‌ای، کمیته خدمات شهری، شورای منطقه، دفترمرکزی، قواعد برقراری نظم و ….

کتاب فقط برای امروز

کتاب فقط برای امروز معتادان گمنام NA

کتاب فقط برای امروز معتادان گمنام NA

کتاب فقط برای امروز حاصل تقریبا ده سال فعالیت انجمن NA است. بین سال‌های ۱۹۸۴ و ۱۹۸۹ هزاران صفحه از مطالب مبدا توسط صدها عضو و دهها کمیتهء فرعی نشریات محلی تهیه شد، در سال ۱۹۸۹ و ۱۹۹۰ کمیته نشریات کنفرانس خدمات جهانی آزمایش روش‌های پردازش مطالب مبدا به مدخل های کتاب روزانه را آغاز نمود و سرانجام در ماه آوریل سال ۱۹۹۱ یکی از این روش‌ها را برگزید.

در ماه بعد پروژه کتاب روزانه به اوج خود رسید و درنوامبر ۱۹۹۱ ((کتاب:فقط برای امروز)) تکمیل شد، هدف از تهیه این کتاب ارائه موضوعات متنوعی درباره مراقبه به معتادان درحال بهبودی است.

این موضوعات از عوامل اساسی بهبودی گرفته تا سلسله مفاهیم گسترده و ملموس موجود را در بر می‌گیرد. این کتاب صرف نظر از مدت پاکی، مخصوص کلیه افرادی است که در یکی از مراحل بهبودی به سر می‌برند.

 

کتاب اصول راهنما روح سنت های ما

کتاب اصول راهنما روح سنت های ما معتادان گمنام NA

کتاب اصول راهنما روح سنت های ما معتادان گمنام NA

دوازده سنت درباره روابط ما با دیگران، گروه‌ها، بدنه‌های خدماتی و نیروی برترمان است.

سنت ها در حالی که نحوه رفتار ما در خدمت را مورد بررسی قرار می‌دهند، در همان حال به ما می‌آموزند که چگونه زندگی کنیم. آنها روحانی هستند و در همان حال قابل اجرا.

سنت ها به ما کمک می کنند تا در زندگی جهت یابی کنیم و به ما یادآور می‌شوند که مقصدمان کجاست و کجا ممکن است زمین‌گیر شویم. اما در همان حال خاطر نشان می‌کنند که ما خود سکان دار کشتی زندگی خود هستیم. استقلال و اتحادمان راهنمای ما هستند و نه یک شکل بودن و حکومت کردن.

ما اختیارمان را به نیروی برتر می‌سپاریم و با برابری و مساوات گرد هم می‌آییم . هدف اصلی ما رساندن پیام به معتاد در هال عذاب است . اگر خواهان دستیابی به این هدف باشیم‌، اول از همه خود نیازمند بهبودی هستیم و لازم است با رعایت اتحاد گرد هم آمده و گروه‌های‌مان را تشکیل دهیم و خدماتی ارائه کنیم، که بهبودی را در دسترس همگی مان قرار دهد. جهت انجام این کارها نیازمند تمامی اصول، منابع و اعضا موجود هستیم.

 

کتاب پاک زیستن

کتاب پاک زیستن معتادان گمنام NA

کتاب پاک زیستن معتادان گمنام NA

سفر ادامه دارد:

NA، مسیر، فرآیند و راهی برای زندگی به ما عرضه می دارد. پاداش و تاثیر بهبودی بر زندگی پایان ناپذیر است. علیرغم این در چه مرحله از این سفر قرار داریم، آموختن و رشد برای ما ادامه دارد، و هر چقدر پیش می‌رویم، الهامات تازهای خواهد شد. دست یافتن به انگیزهای که بهبودی را تبدیل به یک سفر هیجان انگیز، مداوم و ارزشمند کند، نیاز به تغییر مستمر و فعالانه عقاید و رفتارهای ما دارد. برای اکثر ما این به معنی تغییر حالت نوامیدی به شوق و اشتیاق است.

 کتاب راهنمای بیمارستان ها و زندان ها

کتاب راهنمای بیمارستان ها و زندان ها معتادان گمنام NA

کتاب راهنمای بیمارستان ها و زندان ها معتادان گمنام NA

 کمیته ی H&I کنفرانس خدمات جهانی این کتاب راهنما را بر اساس تجربه وسیع کمیته های فرعی H&I در سراسر انجمن تدوین نموده است . در نهایت تلاش به منظور بهره برداری از تجربیات غنی موجود H&I در انجمن ما و استفاده از آن جهت تدارک به روزترین خط مشی ، مفاهیم و اسلوب های عملکرد برای ارائه خدمات بیمارستان ها و زندان ها به عمل آمده است .

اطلاعات این کتاب در مدت زمانی طولانی فراهم شده و بهترین کارائی آن را فقظ ضمن آزمون و خطا درک کرده ایم ، بسیاری از مطالب و پیشنهادات به خوبی در اغلب زمینه ها و کمیته های H&I کارائی دارد. اگر چه هر کشوری نیازمند رعایت قوانین و مقرراتی است که مورد استفاده ی حکومت آن می باشد .

بهرگیری از شوراهای فرا منطقه ، منطقه یا اینترنتی ، منابع گرانبهایی را به وجود می آورد ، زیرا این منابع مشارکت و حمایت محور هستند . این منابع به لحاظ فرهنگی و جغرافیایی بیش تر با راه حل های مناسب برای آن منطقه از جهان سازگاری دارند.

 

کتاب معجزات به وقوع می پيوندد

کتاب معجزات به وقوع می پيوندد معتادان گمنام NA

کتاب معجزات به وقوع می پيوندد معتادان گمنام NA

مطالب و تصاوير اين کتاب،لحظاتی راپيش چشم ما می گذارد که ازسه دههء نخست شکل گيری انجمن معتادان گمنام به يادگار مانده است.

اين مجموعه درحکم تاريخچه ای است از نخستين روزهای شکل گيری انجمن ما،بر اساس اسناد موجود در آرشيو دفتر خدمات جهانی.اين کتاب نوعي آلبوم NA است. ثبت لحضاتی از دوران تلاشهای خستگی ناپذير بنيان گذاران انجمن ما ، برای رشد و توسعهء آن.

اميدواريم همهء خوانندگان اين کتاب،احساس قدردانی ما را از پيشينيان مان دريابند.

 

کتاب دوازده مفهوم خدماتی معتادان گمنام

کتاب دوازده مفهوم خدماتی معتادان گمنام NA

کتاب دوازده مفهوم خدماتی معتادان گمنام NA

مسئولیت اصلی هر گروه NA برپایی جلسات بهبودی می باشد ، تا پیام را مستقیم به معتادانی که هنوز در عذابند برساند . گروه ها نیز خود در ساختار خدماتی به هم می پیوندند ، تا اطمینان حاصل کنند ، خدمات دیگری مانند بیمارستان و زندان ها ، توسعه نشریات، و غیره … به طور موثر و بدون انحراف گروه ها از انجام مسئولیت اصلی شان  ، ارائه کردند.

 

کتابچه در دوران بیماری معتادان گمنام

در دوران بیماری معتادان گمنام

در دوران بیماری معتادان گمنام

بهبودی ، رهایی ما از زندگی در شرایط واقعی آن را ، تضمین نمی کند . در انجمن معتادان گمنام ، ما می توانیم پذیرش واقعیت زندگی را که گاهی با خود ، بیماری یا مصدومیت نیز به همراه دارد ، یاد بگیریم . در NA ، آموخته ایم که استفاده از اصول روحانی ، به ما کمک می کند تا از دوران سخت ، گذر کنیم . وقتی به عجزمان اقرار کنیم ، می توانیم بیماری مان و هر گونه درمان دارویی لازم را نیز بپذیریم . ممکن است اقرار به عجزمان در برابر احساساتی که در زمان بیماری داریم نیز ، کمک کننده باشد .

بیماری یا مصدومیت ، تنش زا هستند و تنش ، می تواند ما را در خطر لغزش قرار دهد . حتی می توان گفت اغلب ، وقتی با بیماری ای مواجه می شویم ، نیاز بیشتری به برنامه NA داریم . ما می توانیم با بهترین تلاش روز به روز خود را در بنا کردن پایه ای قوی در بهبودی ، خودمان را برای چنین دوران پرتنشی ، آماده کنیم . قدم هایی که ما، امروز ، برمیداریم ، در زمانی که به آن ها احتیاج داریم ، کمک مان خواهند کرد .

کتابچه یک راهنما جهت معرفی معتادان گمنام

کتابچه یک راهنما جهت معرفی معتادان گمنام NA

کتابچه یک راهنما جهت معرفی معتادان گمنام NA

این کتابچه از نشریات دیگری که توسط خدمات جهانی معتادان گمنام قبلا به چاپ رسیده ، تهیه گردیده است . این نشریات به طور کامل در این کتابچه چاپ گردیده اند . نشریات مربوطه و سال چاپ آن در ذیل چاپ گردیده است :

جزوه آیا من یک معتاد هستم؟ (1983 – 1986) ، به معتادان گمنام خوش آمدید (1986) ، خطاب به تازه وارد (1983) ، نگاهی دیگر (1984 – 1985) ، چگونگی عملکرد ، فصل چهارم کتاب پایه معتادان گمنام (1982 – 1984 – 1987 – 1988) ، خویشتن پذیری (1985) ، راهنما گرفتن ، راهنما شدن (1983) ، تجربه یک معتاد در پذیرش ، تعهد و ایمان (1983) ، فقط برای امروز (1983) ، پاک ماندن در دنیای بیرون (1988)، بهبودی و لغزش که جداگانه به صورت جزوه چاپ گردیده است (1986) که متن آن به صورت کامل در این کتابچه در سال 1386 و در کتاب پایه در سال های (1987 – 1984 – 1982 – 1988) به نام معتادان گمنام چاپ گردیده است .

 

 کتابچه سفید

کتابچه سفید معتادان گمنام NA

کتابچه سفید معتادان گمنام NA

این کتابچه انجمن معتادان گمنام را معرفی می کند ، و برای مردان و زنانی نوشته شده که مثل خود ما ، از درد به ظاهر بی درمان اعتیاد در عذاب هستند . علاجی برای اعتیاد وجود ندارد ، اما بهبودی از طریق برنامه ای با اصول ساده روحانی ، امکان پذیر است . این کتابچه ادعای جامع بودن ندارد ، فقط شامل ضروریاتی است که ما بر مبنای تجربه فردی و گروهی ، برای بهبودی لازم می دانیم .

 

کتابچه راهنمای خزانه داری گروه

کتابچه راهنمای خزانه داری گروه معتادان گمنام NA

کتابچه راهنمای خزانه داری گروه معتادان گمنام NA

در دنیای امروز ، رساندن پیام معتادان گمنام بدون در دست داشتن بودجه کافی غیر ممکن است . چاپ نشریات و توزیع آن و داشتن خطوط تلفنی و ارائه خدماتی که تازه وارد را به ما و مرکز خدماتی ارتباط می دهد ، هزینه دارد . از آن لحظه که اعضای گروه پولی را که برای آن زحمت کشیده اند در سبد می ریزند ، مسئولیت ما به عنوان خدمت گزاران مورد اعتماد شروع می شود . باید مراقب باشیم که پول را عاقلانه خرج کنیم . با رعایت عقل سلیم از آن مراقبت کنیم و یک ذخیره احتیاطی برای هزینه های ماه بعد نگه داریم . پس از آن پیشنهاد می کنیم که باقیمانده خزانه به حساب شورای خدماتی در سطح بالاتر واریز شود . در مورد گروه  ، این یعنی انتقال مازاد خزانه به کمیته خدمات ناحیه ، در مورد کمیته ناحیه یعنی انتقال مازاد به خزانه کل منطقه ، در مورد کمیته خدمات منطقه ای ، یعنی انتقال بودجه به کنفرانس خدمات جهانی ، اگر شما جزیی از یک کمیته خدماتی ناحیه یا یک کمیته خدماتی منطقه ای نیستید ، پیشنهاد می شود این اصل را به کار بگیرید و پول خود را مستقیما به خدمات جهانی تحویل دهید.

 

کتابچه گروه

کتابچه گروه معتادان گمنام NA

کتابچه گروه معتادان گمنام NA

گروه های معتادان گمنام خود – حاکم هستند (در سنت های دوازده گانه لغت مستقل استفاده شده است ) . یک گروه می تواند به امور خود هر گونه که اعضاء آن تشخیص می دهند رسیدگی کند ، به شرط آن که اعمال گروه ، تاثیر منفی بر دیگر گروه ها و انجمن در کل نگذارد . پس چیزی که ما این جا ارائه می کنیم * کتاب قانون * نیست ، بلکه تجارب مشترک تعداد زیادی از گروه های ما است که در برگزاری جلسات و انجام کار موفق بوده اند . این قسمت به اعضاء جدیدتر کمک می کند تا بهتر درک کنند که چه کسی ، چکار می کند تا گروه ها بر پا باشند ، و آن ها چگونه می توانند به این امر کمک کنند . به اعضاء با تجربه تر نیز تصویری از مسائل و فعالیت های گروه ها را ارائه می کند . اما فرقی نمی کند که ما چه مقدار اطلاعات در این بخش بگنجانیم ، زیرا شما باز هم به این نتیجه خواهید رسید که بهترین منبع راهنمائی برای گروه ، در خود گروه نهفته است .

کتابچه مبانی برنامه ریزی:

کتابچه مبانی برنامه ریزی معتادان گمنام NA

کتابچه مبانی برنامه ریزی معتادان گمنام NA

راهنمایی برای تفکر راهبردی ، آماده سازی و دست یابی به اهداف ما

چرا برنامه ریزی می کنیم ؟

خیلی ساده ، برنامه ریزی خدمات ما را موثر تر می نماید و به ما کمک می کند تا در راستای یک هدف مشترک تلاش کنیم . چشم انداز خدماتی ما در انجمن معتادان گمنام ، به ما یادآوری می کند که ما می کوشیم با روحیه اتحاد با یکدیگر تعامل و همکاری نموده و از گروه ها در رساندن پیام بهبودی حمایت کنیم .

ما یک هدف مشترک داریم : رساندن پیام بهبودی . برنامه ریزی برای خدمات در انجمن معتادان گمنام ، مستلزم این است که ما آینده نگر باشیم ، زمان کافی به آماده سازی اختصاص دهیم و یک برنامه اقدام ، برای دست یابی به اهداف مشخص داشته باشیم .

 

جزوه آن سوی دیوارها :

جزوه آن سوی دیوارها معتادان گمنام NA

جزوه آن سوی دیوارها معتادان گمنام NA

این جزوه ساده که توسط معتادان در حال بهبودی انجمن معتادان گمنام نوشته شده است، مخصوص کسانی است که در حال حاضر در زندان به سر برده و با مواد مخدر مشکل دارند .

این جزوه ، منعکس کننده تجربه های بهبودی از بیماری اعتیاد ، هم در داخل و هم در خارج زندان ها ، می باشد.

ما مصرانه از شما تقاضا می کنیم که به خودتان یک فرصت داده و با روشن بینی،* آن سوی دیوارها * را بخوانید . شاید این جزوه به شما کمک کند تا پاک بمانید و زندگی تان تغییر کند . امید وجود دارد .

 

جزوه: برای کسانی که تحت درمان هستند

جزوه برای کسانی که تحت درمان هستند معتادان گمنام NA

جزوه برای کسانی که تحت درمان هستند معتادان گمنام NA

این جزوه برای آشنایی شما با برنامه بهبودی در معتادان گمنام طراحی شده ، و در آن مشارکت و تجربه معتادانی ارائه می شود که هم اکنون در NA در حال بهبودی هستند . در هنگام درمان ممکن است چیزهایی در مورد بیماری اعتیاد و دوازده قدم معتادان گمنام بیآموزید . درمان می تواند به شما برای شروع زندگی بدون مصرف مخدر کمک کند . حمایت سایر معتادان در حال بهبودی و برنامه ای برای بهبودی مداوم که شامل دوازده قدم است . می تواند برای ادامه زندگی بدون مصرف مواد مخدر کمک تان کند . ما در این جزوه پشنهادهایی ارائه می کنیم تا در گذر شما از درمان به بهبودی مداوم در معتادان گمنام کمک تان کند .

 

جزوه : جلسات اداری گروه

جزوه جلسات اداری گروه معتادان گمنام NA

جزوه جلسات اداری گروه معتادان گمنام NA

بزرگترین مسئولیت یک گروه رساندن پیام بهبودی NA است . گروه هایی که برای گفتگو وقت مصرف می کنند اغلب بهتر می توانند فضایی را ایجاد کنند که در آن بتوان پیام را به مشارکت گذاشت . گردهم آمدن در جلسات اداری باعث می شود تا اعضاء مشکلات گروه را مورد توجه قرار دهند ، با یکدیگر در ارتباط بوده و احساس یا درکی از گروه در کل داشته باشند . هم چنین جلسات اداری گروه ( که گاهی اوقات وجدان گروه نیز نامیده می شوند ) سبب می شود که گروه ها در مورد مسایل اداری گروه به گونه ای گفتگو کنند که باعث شود جلسه  بهبودی بر چگونگی رساندن پیام NA تمرکز کند .

 

جزوه : اصول و رهبری در خدمات NA

جزوه اصول و رهبری در خدمات NA

جزوه اصول و رهبری در خدمات NA

در مفهوم چهارم خاطر نشان شده که ما به منظور حمایت هر چه بیشتر از گروه هایمان ، به وجود رهبرانی تاثیر گذار در نظام خدماتی مان نیازمند هستیم .

ما شاهد موفقیت فراوانی در رشد انجمن بوده ایم ، به همین سبب شاید گاهی به نظر برسد که بیش تر کارهای NA به انجام رسیده است . وقتی فرصت شرکت در هدف اصلی ما ، برای همه مهیاست ، شاید همیشه روشن نباشد که برای پیش برد هدف اصلی ما ، چه کارهای دیگری باید کرد . واقعیت این است که تمام کارهای خدمات ما مستلزم جریانی مستمر از استعداد ، خلاقیت و تمایل اعضای ماست تا روند کمک به گروه ها در انتقال پیام NA استمرار یابد . ستادهای روابط عمومی ، برگزاری پانل ها در زندان ها و بیمارستان ها ، خطوط امداد ، فهرست جلسات و وب سایت ها تنها بخش کوچکی از خدمات متعددی است که توسط آن ها از گروه های ما حمایت می شود .

همکاری با دیگران فقط سرآغاز کارهای خدماتی است ، خدمت در NA باعث می شود بیش تر وقت ما صرف کمک مستقیم به معتادان در عذاب شود. و در ضمن تضمینی است برای بقای خود معتادان گمنام ، به این ترتیب ما با ایثار کردن ، از آن چه داریم محافظت می کنیم ((کتاب پایه ، فصل چه باید کرد؟))

 

جزوه : گروه های NA و مسئله دارو  درمانی

جزوه گروه های NA و مسئله دارو درمانی

جزوه گروه های NA و مسئله دارو درمانی

همان طور که در کتابچه در دوران بیماری آمده ، مصرف داروهای تجویز شده تصمیمی است اختیاری و شخص میان هر فرد ، راهنمای او ، پزشک ، و نیروی برتر ، این تصمیمی است که برای بسیاری از اعضا ، از ابتدا تا به انتها چالش برانگیز است.

دارو درمانی موضوعی نیست که گروه ها در مورد آن چیزی را تحمیل کنند . مقصود از این جزوه هم آن نیست که اعضا را در مورد این تصمیم شخصی ، یعنی استفاده کردن یا نکردن از دارو ، مخاطب قرار دهد ، یا سعی کند نظری متفاوت از نطر اعضا در مورد دارو درمانی را به آنان بقبولاند.

این جزوه در اصل به این نکته می پردازد که وقتی اعضای گروه دور هم جمع شوند و درباره چنین مسئله ای گفت و گو کنند ، گروه بهتر می تواند پیام NA را منتقل کند ، و با آغوش باز پذیرای تمام کسانی باشد که وارد جلسه می شوند .

گروه مستقل است و مقصود از این جزوه چیزی نیست جز آن که وسیله ای در اختیار گرو ه ها بگذارد تا بدانند چه طور خودشان درباره این موضوع به گفت و گو بپردازند . در تمام این گفت گوها ، باید به یاد داشته باشیم که صرف نظر از عقیده ، تصمیم و تجربه شخصی خود ما ، سنت های دوازده گانه به ما گوش زد می کند که مسئله دارو درمانی برای گرو ه های NA جزو مسائل خارجی است، و در NA به روی تمام معتادان گشوده است.

 

جزوه : رسانه های اجتماعی و اصول راهنمای ما

جزوه رسانه های اجتماعی و اصول راهنمای ما معتادان گمنام NA

جزوه رسانه های اجتماعی و اصول راهنمای ما معتادان گمنام NA

فراگیر شدن رسانه‌های اجتماعی و شبکه‌های اجتماعی در سال‌های اخیر، بر چگونگی تعامل اعضای انجمن ما تأثیرات چشم گیر و گسترده‌ای گذاشته است.

اعضای NA پرسش‌های زیادی در مورد چگونگی رعایت اصول انجمن در این شبکه‌های اجتماعی مطرح کرده‌اند، و این موضوع بحث‌های مفصلی را در کنفرانس خدمات جهانی 2010 برانگیخت . این جزوۀ خدماتی، تلفیقی است از نکات برآمده از آن بحث‌ها ، به همراه کارآمدترین روش‌ها و داده‌های اعضا در مورد شبکه‌های اجتماعی.

 

جزوه : وظایف و مسئولیت ها

جزوه وظایف و مسئولیت ها معتادان گمنام NA

جزوه وظایف و مسئولیت ها معتادان گمنام NA

خدمت گزاران مورد اعتماد گروه ، وظایف و مسئولیت ها:

خدمت یکی از مهم ترین اجزای بهبودی در معتادان گمنام است . اگر تلاش اعضای پیشکسوت نبود ، اغلب شاید هرگز بهبودی پیدا نمی کردیم . ما نیز ، اکنون که از اعتیاد فعال رهایی یافته ایم ، می توانیم به انجمن خدمت کنیم .

خدمت در NA از گروه آغاز می شود ، جایی که در آن ، پیام NA بی واسطه در اختیار معتادانی قرار می گیرد که هنوز در عذاب هستند . در این جزوه ، چند پست بنیادین خدمات در گروه تشریح شده است .

 

جزوه : آشنایی با جلسات معتادان گمنام

جزوه آشنایی با جلسات معتادان گمنام NA

جزوه آشنایی با جلسات معتادان گمنام NA

اگر قصد دارید برای اولین بار به یک جلسه معتادان گمنام بروید ، بد نیست بدانید قرار است با چه چیزهایی مواجه شوید . منظور از این اطلاعاتی که در این جزوه آمده ، به دست دادن درکی است از آن چه در جلسات ما می گذرد . در ابتدا ممکن است واژهایی که ما به کار می بریم و طرز رفتارمان برای شما نا آشنا باشد ، ولی امیدواریم اطلاعاتی که این جا آمده باعث شود شما بیش ترین بهره را از اولین جلسه تان ببرید.

 

جزوه : معتادان گمنام منبعی در اجتماع شما

جزوه معتادان گمنام منبعی در اجتماع شما

جزوه معتادان گمنام منبعی در اجتماع شما

معتادان گمنام ، تشکیلاتی غیر انتفاعی ، بین المللی و انجمنی برخاسته از بطن اجتماع می باشد که با هدف بهبودی معتادان در 108 کشور فعال است . اعضای انجمن معتادان گمنام NA ، چگونگی زندگی کردن بدون مواد مخدر را از یکدیگر یاد گرفته و از عوارض اعتیاد در زندگی شان بهبود می یابند.

اگر در نظر دارید ، انجمن معتادان گمنام را به کسی که با مواد مخدر مشکل دارد ، توسعه کنید ممکن است سئوالاتی در مورد تشکیلات ما داشته باشید ، این جزوه برای پاسخگوئی به چنین سئوالاتی ، طراحی شده است .

 

جزوه :تامین هزینه های خدماتی NA

جزوه تامین هزینه های خدماتی NA

جزوه تامین هزینه های خدماتی NA

پولی که در سبد می ریزیم کجا می رود

خود اتکا بودن به این معناست که خدمات NA به پشتیوانه تلاش های خود ما انجام می شود . جلساتی که منابع بیش تری دارند ، بیش تر کمک می کنند تا جلساتی که کمتر دارند دست خالی نمانند. بدین ترتیب ما ، در مقام انجمنی جهانی از معتادان گمنام مراقبت می کنیم .

 

جزوه : برای والدین یا سرپرستان نوجوانان عضو NA

جزوه برای والدین یا سرپرستان نوجوانان عضو NA

جزوه برای والدین یا سرپرستان نوجوانان عضو NA

وقتی نوجوانی وارد معتادان گمنام می شود ، ممکن است در ذهن والدین یا سرپرست او ابهاماتی به وجو آید . هدف این جزوه پاسخ دادن به بعضی از این ابهامات است . مطالبی که در این جزوه آمده قرار نیست شما را در مورد چگونگی سرپرستی از فرزندتان راهنمایی کند . این ها بازگویی بعضی از تجربیات مشترک نوجوانانی است که در پاک ماندن و بهبودی در NA موفق بوده اند . در معتادان گمنام نوجوانانی از سراسر جهان به بهبودی از اعتیاد به مواد مخدر دست یافته اند ، و ما امیدواریم این جزوه در بردارنده اطلاعات مفیدی باشد ، برای تمام عزیزانی که می خواهند در مورد تجربه هایی که یک عضو نوجوان در دوران بهبودی با آن رو به رو می شود ، بیش تر بدانند.

 

جزوه : از معتادان جوان ، برای معتادان جوان

جزوه از معتادان جوان ، برای معتادان جوان

جزوه از معتادان جوان ، برای معتادان جوان

اين جزوه نوشتهء اعضای جوان انجمن معتادان گمنام است ، جوانانی که پاک مانده اند و راه جديدی برای زندگی يافته اند ، هم اکنون در سراسر جهان ،معتادان جوانی که هر يک به زبانی سخن ميگويند ، در NA در مسير پاک شدن و پاک ماندن هستند.

ما اين ها را می نويسيم تا تجربه مان را در مورد به واقعيت پيوستن پيام NA  با ديگران در ميان بگذاريم.

 

جزوه : مثلت خود مشغولی

جزوه مثلت خود مشغولی معتادان گمنام NA

جزوه مثلت خود مشغولی معتادان گمنام NA

وقتی که به دنیا می آئیم ، فقط از خودمان آگاهیم و خود را تمام جهان می دانیم .

درک ما از اطراف ، فقط چیزی در حد نیازهای اصلی مان می باشد که اگر برآورده شوند ، کاملا راضی می شویم . به تدریج که آگاهی ما فزونی می یابد ، متوجه وجود دنیایی ، خارج از خودمان می گردیم : آدم ها ، مکان ها و چیزهایی که احتیاجات ما را برآورده می کنند . در این مرحله ، ما از گوناگونی و تفاوت ها آگاه می شویم که در نهایت ، در ما ، ایجاد سلیقه و ترجیح می نماید . ما یاد می گیریم که ، بخواهیم و انتخاب کنیم . در این بار ، ما نقطه مرکزی و محور جهانی شده ایم که دائما در حال بزرگتر شدن است و انتظار داریم که احتیاجات و خواسته ها یمان ، تماما برایمان مهیا و برآورده گردد.

منبع خوشنودی و رضایت ما ، از شکل نیازها و خواسته های غریزی مان که به گونه ای معجزه آسا در کودکی ارضا می شد ، درآمده و تبدیل به ارضای هوس ها و خواسته های جدید ما می گردد.

 

جزوه : عضو NA و ارائه خدمات در بیمارستان ها و زندان ها

جزوه عضو NA و ارائه خدمات در بیمارستان ها و زندان ها

جزوه عضو NA و ارائه خدمات در بیمارستان ها و زندان ها

بسیاری از اعضای انجمن معتادان گمنام ، متوجه شده اند که خدمات در بیمارستان ها و زندان ها ، بخش مهمی از بهبودی شخصی شان را تشکیل داده است . اعضای ما که فعالانه در ارائه خدمات به بیمارستان ها و زندان ها شرکت می کنند ، منابع بسیار مهمی در انجمن به حساب می آیند .

تعهد به خدمات رسانی در بیمارستان ها و زندان ها ، یکی از روش های بسیاری است که از طریق آن می توان در ساختار خدماتی NA شرکت کرد  و به ما کمک می کند احساس کنیم بخشی از انجمن مان هستیم .

 

جزوه : جوانی و بهبودی

جزوه جوانی و بهبودی معتادان گمنام NA

جزوه جوانی و بهبودی معتادان گمنام NA

ماهيت اعتياد ما طوری است که ما اجبارا  به آخر خط يا مجموعه ای از آخرخط های خود مي رسيم.

آخر خط ما می تواند هرجا که ما به آن اجازه می دهيم باشد.

لازم نيست که حتما” درمدرسه رد بشويم، همه چيزهايی که براي مان مهم است از دست بدهيم، به زندان برويم يا در آستانه مرگ قرار بگيريم ما آموخته ايم که بپذيريم آنچه را نمی توانيم تغيير دهيم.

 

جزوه : بهبودی و لغزش

جزوه بهبودی و لغزش معتادان گمنام NA

جزوه بهبودی و لغزش معتادان گمنام NA

بسياری ازمردم تصور می کنند مفهوم بهبودی فقط مصرف نکردن مواد مخدر است.

آنها لغزش را نشانه شکست کامل و پرهيز طولانی مدت را علامت موفقيت کامل می دانند.

اما ما در برنامه بهبودی معتادان گمنام متوجه شده ايم که چنين برداشتی بسيار ساده انگارانه است . گاه لغزش برای عضوی که قدری با انجمن ما مربوط شده است ، ممکن است چنان تجربهء تکان دهنده ای باشد که او را وادار به دنبال کردن جدی تر اين برنامه کند.

جزوه : پاک ماندن در دنیای بیرون

جزوه پاک ماندن در دنیای بیرون معتادان گمنام NA

جزوه پاک ماندن در دنیای بیرون معتادان گمنام NA

بسیاری از ما برای اولین بار پیام بهبودی NA که در بیمارستان یا سایر موسساتی از این دست بودیم ، دریافت کردیم . بیرون آمدن از چنین مکان هایی و وارد شدن به دنیای خارج ، تحت هیچ شرایطی آسان نیست . به ویژه ، زمانی که تغییراتی که بهبودی برای مان به ارمغان خواهد آورد ، ما را به چاش بکشند . برای بسیاری از ما ، بهبودی اولیه سخت بود ، روبرو شدن با دورنمای زندگی بدون مواد مخدر ، ممکن است بسیار ترسناک باشد . ولی آن دسته از ما که از پس روزهای اول برآمدند ، زندگی را یافتند که ارزش آن را داشت.

 

جزوه : کیست ، چیست ، چگونه ، و چرا

جزوه کیست ، چیست ، چگونه ، و چرا معتادان گمنام NA

جزوه کیست ، چیست ، چگونه ، و چرا معتادان گمنام NA

معتاد کیست؟ برنامه معتادان گمنام چیست؟ چرا اینجا هستیم ؟ چگونگی عملکرد ، سنت های دوازدگانه معتادان گمنام

 

جزوه : قابلیت دسترسی برای آن هایی که نیازهای مضاعف دارند

جزوه قابلیت دسترسی برای آن هایی که نیازهای مضاعف دارند

جزوه قابلیت دسترسی برای آن هایی که نیازهای مضاعف دارند

چه نیازهای مضاعفی مد نظر است

بسیاری از ما می توانیم از فهرست راهنمای جلسات ، جلسه ای بیابیم ، به آن جا برویم ، بنشینیم و بی هیچ فکر دیگری به پیام بهبودی گوش فرا دهیم . اما هستند کسانی که انجام همین اعمال هم برایشان ممکن نیست .

آنهایی که برای استفاده از موهبتی که ما از آن بهره مندیم نیاز به کمک های مضاعف دارند . به عبارت دیگر آن ها معتادانی هستند که به دلایل متعدد نیازهای مضاعف دارند.

سنت پنجم می گوید که هدف اصلی ما رساندن پیام به معتادی است که هنوز در عذاب است . اما  برای ما این کار تنها مشارکت کردن درباره بهبودی مان کافی نیست . ما نیاز داریم بدانیم که در چه هنگام فضای جلسه ما دیگر به سادگی قابل دسترسی نیست و همه نمی توانند وارد آن شوند و پیام جلسه ما به راحتی به افرادی که نیازمند آن هستند نمی رسد.

یکی از دلایل شاید این باشد که ما مکان مناسبی برای برگزاری جلسه انتخاب نکرده باشیم . وقتی چنین مشکلی پیش بیاید ما باید تمام تلاش مان را انجام دهیم تا موانعی که جستجوی بهبودی را برای معتادان دشوار می کنند از میان برداریم .

 

جزوه : اعضای دور افتاده – پاک ماندن در انزوا

جزوه اعضای دور افتاده - پاک ماندن در انزوا معتادان گمنام NA

جزوه اعضای دور افتاده – پاک ماندن در انزوا معتادان گمنام NA

در راستای این جزوه ، *عضو دور افتاده* یا* Loner * را به عنوان معتادی که از نظر جغرافیایی ، دور افتاده و منزوی است و با این حال می خواهد از اعتیادش بهبود پیدا کند ، تعریف می کنیم .

اگر شما قادر نیستید به جلسات NA بیایید ، امیدواریم این جزوه به شما کمک کرده و راه حل های عملی ای برای تجربه یک زندگی شاد ، پر نشاط و آزاد را ارائه دهد.

اگر چه این جزوه مخصوص معتادانی است که در مناطق دور افتاده در حال بهبودی بوده و نمی توانند به طور مرتب در جلسات NA ، شرکت کنند ولی هر معتادی که این جزوه را می خواند ، نکات ارزشمندی را جهت چگونگی بهبود از اعتیاد ، کسب خواهد کرد.

 

جزوه : اطلاع رسانی و عضو NA

جزوه اطلاع رسانی و عضو NA

جزوه اطلاع رسانی و عضو NA

رساندن پیام NA یکی از قسمتهای مهم بهبودی بسیاری از اعضاء ما است و به برخی از ما کمک نموده تا توانایی های خود را کشف و گسترش دهیم .

پیام بهبودی NA با حمایت شما می تواند به بسیاری از مردم برسد . شرکت در کمیته اطلاع رسانی به شما این فرصت را می دهد که تغییر مثبتی در زندگی دیگران ایجاد کنید .

اطلاع رسانی چیست؟

نقش کمیته اطلاع رسانی حصول اطمینان از این است که اطلاعات دقیق و روشنی در مورد NA در دسترس عموم قرار گیرد ، امروزه تقاضا برای دریافت اطلاعات در مورد انجمن ما از همیشه بیشتر است . عضویت در کمیته ای که معتادان در حال عذاب را به انجمن ما راهنمایی می کنند به همراه خود پاداشی معنوی دارد که نمی توان آن را توصیف کرد و فقط باید تجربه نمود.

 

جزوه : متکی به خود بودن در NA (پول بي اهميت نيست)

جزوه متکی به خود بودن در NA (پول بي اهميت نيست)

جزوه متکی به خود بودن در NA (پول بي اهميت نيست)

ما از پول خود اعانه ميکنيم تا به پرداخت هزينه خدماتی که برای زنده نگه داشتن و رشد NA لازم است،کمک کرده باشيم.

گروههای ما در هر جلسه خود سبد به گردش درمی آورند تا اعضاء کمک های مالی خود را در آن بريزند، پولی که ما در سبد مي اندازيم کمک ميکند تا گروهها به کار خود ادامه دهند و فضای امن بهبودی را برای آن تازه وارد متزلزلي که بيرون درب جلسه مردد است که آيا وارد جلسه بشود يا نه؟،فراهم کند.

 

جزوه : تجربه یک معتاد با پذیرش ، ایمان و تعهد

جزوه تجربه یک معتاد با پذیرش ، ایمان و تعهد معتادان گمنام NA

جزوه تجربه یک معتاد با پذیرش ، ایمان و تعهد معتادان گمنام NA

وقتی که من به برنامه NA پیوستم ، مشکل خود را تشخیص داده بودم . من تمایل داشتم قطع مصرف کنم ولی نمی دانستم چگونه . به دلیل ماهیت اعتیاد ، تمامی زندگی من در به دست آوردن مواد ، مصرف کردن و پیدا کردنش روش های جدید برای بدست آوردن بیشتر ، خلاصه شده بود .

همه خصوصیات شخصیتی من ، این وسوسه دائمی را تقویت می کرد . من به نحو کاملا خود محورانه سعی داشتم زندگی ام را از طریق فریب دادن آدم ها و دستکاری شرایط به نفع خودم ، اداره کنم.

من کاملا کنترل را از دست داده بودم . این وسوسه دائمی ، مرا به مصرف مداوم مواد ، بر خلاف خواسته ام و با علم این که این کار باعث تخریب خودم بوده و بر علیه غریزه بقای من است ، وادار می کرد. من که به مرز دیوانگی و نهایت در ماندگی رسیده بودم ، دست از جنگیدن برداشتم و پذیرفتم که یک معتاد هستم ، که زندگی ام کاملا غیر اداره شده و در برابر بیماری ام عاجز هستم .

 

جزوه : نگاهی دیگر

جزوه نگاهی دیگر معتادان گمنام NA

جزوه نگاهی دیگر معتادان گمنام NA

از اعتياد شايد به فراوانی شيوه های تفکر تعريف وجود داشته باشد ، هم براساس پژوهش و هم براساس تجربه شخصی ، ولي شايد بتوانيم سر اين چند نکته ابتدايی به توافق برسيم :

اعتياد آزادی نيست ، اعتياد رشد شخصی نيست ، اعتياد خيرخواهی نيست ، اعتياد نوعی راه و رسم زندگی نيست.

 

جزوه : راهنما و رهجو شدن

جزوه راهنما و رهجو شدن معتادان گمنام NA

جزوه راهنما و رهجو شدن معتادان گمنام NA

یکی از پیشنهاداتی که بسیاری از ما در بدو شرکت د جلسات NA می شنویم این است که راهنما بگیریم .

به عنوان تازه وارد ، ممکن است معنای آن را درک نکنیم . یک راهنما به چه معناست ؟ چگونه ما راهنما گرفته و از او استفاده کنیم ؟ کجا می توان یک راهنما پیدا کرد ؟ هدف این جزوه ، ارائه مقدمه ای خلاصه در مبحث راهنما و رهجو شدن است.

 

جزوه : آیا من یک معتاد هستم؟

جزوه آیا من یک معتاد هستم؟

جزوه آیا من یک معتاد هستم؟

سوالاتی که از نظرتان خواهد گذشت، توسط معتادان درحال بهبودی در معتادان گمنام طرح شده اند. اگر شک داريد که معتاد هستيد،چند دقيقه از وقت خود را صرف خواندن سوالات زير کنيد و به بهترين شکلي که ميتوانيد صادقانه بدانها پاسخ دهيد.

آيا هيچگاه به تنهايی مواد مخدرمصرف کرده ايد؟

آيا هيچگاه ماده مخدری را جايگزين ماده ديگری کرده ايد، با اين تصور که يک نوع خاص برای شما مشکل آفرين بوده است؟

 

جزوه : به معتادان گمنام خوش آمدید

جزوه به معتادان گمنام خوش آمدید

جزوه به معتادان گمنام خوش آمدید

به اولين جلسه تان در NA خوش آمديد.

NA راهي را براي زندگی بدون مواد مخدر به معتادان پيشنهاد می کند.

اگر مطمئن نيستيد که معتاد هستيد نگران آن نباشيد . شرکت در جلسات را ادامه دهيد. فرصت لازم را برای اين که خودتان به نتيجه برسيد خواهيد داشت.

 

جزوه : خطاب به تازه وارد

جزوه خطاب به تازه وارد معتادان گمنام NA

جزوه خطاب به تازه وارد معتادان گمنام NA

NA انجمن یا جمعیتی غیر انتفاعی متشکل از زنان و مردانی است که اعتیاد ، مشکل اصلی زندگی شان بوده است.

ما معتادانی در حال بهبودی هستیم که مرتب دور هم جمع می شویم تا به پاک ماندن یکدیگر کمک کنیم . در این انجمن هیچ شهریه یا حق عضویتی دریافت نمی شود . تنها لازمه عضویت تمایل به قطع مصرف است.

 

جزوه : خويشتن پذيری

جزوه خويشتن پذيری معتادان گمنام NA

جزوه خويشتن پذيری معتادان گمنام NA

خويشتن پذيری ، عامل تعادل دربهبودی ما است . ديگر نيازی نيست به دنبال تاييد ديگران بگرديم . درکمال آزادی و باسپاس گزاری روی حسن های مان تمرکز می کنيم تا با فروتنی ازنقص های مان دورشويم و به بهترين معتاد درحال بهبودی که می توانيم باشيم ، تبديل شويم.

خويشتن پذيري مفهومش اين است که ما همين طورکه هستيم خوبيم ، اما کامل نيستيم و می توانيم رشد کنيم.

 

جزوه : یک راهنما جهت معرفی جلسات NA

جزوه یک راهنما جهت معرفی جلسات NA

جزوه یک راهنما جهت معرفی جلسات NA

اگر شما در NA تازه‌وارد هستيد و يا در نظر داريد كه براي اولين بار به يك جلسه معتادان گمنام برويد، شايسته است در مورد آنچه در جلسات ما اتفاق می‌افتد، مقداري اطلاعات كسب كنيد.

هدف از ارائه اين اطلاعات اين است كه شما دريابيد زماني كه ما براي مشاركت بهبودی‌مان دورهم جمع می‌شویم چه‌کاری انجام می‌دهیم.

در وحله اول كلماتي كه مااستفاده می‌کنیم و نحوه عملكردمان ممكن است برايتان ناآشنا باشد، اما اميدواريم اين اطلاعات كمك كند تا اولين جلسه NA برای شما بيشترين کارایی را داشته باشد يا هنگامی‌که بازهم به جلسات برمی‌گردید احساس بهتري داشته باشيد.

 

جزوه: اطلاع رسانی 

جزوه اطلاع رسانی معتادان گمنام NA

جزوه اطلاع رسانی معتادان گمنام NA

انجمن معتادان گمنام (NA) نهادی است مردمی و خود جوش که در سال 1953 میلادی مطابق با 1332 هجری شمسی توسط افرادی که خود زمانی در چنگال بیماری اعتیاد گرفتار بودند ، بنیانگذاری شد.

این انجمن در بیشتر کشورهای جهان ، از جمله کشورهای مسلمان با هدف کمک و نجات معتادان از اعتیاد به مواد مخدر فعال است. روش بهبودی از اعتیاد در معتادان گمنام بر مبنای ارزش درمانی کمک یک معتاد به معتاد دیگر است .

 

جزوه : فقط برای امروز

جزوه فقط برای امروز معتادان گمنام

جزوه فقط برای امروز معتادان گمنام

ما وقتی وارد برنامه معتادان گمنام شدیم ، تصمیم گرفتیم زندگی مان را به مراقبت نیروی برتر بسپاریم . چنین تسلیمی ما را از زیر بار سنگین گذشته و نیز ترس از آینده خلاص می کند ، به این ترتیب ، از دیدگاه درست تری می توانیم به موهبت امروز بنگریم . ما زندگی را چنان که همین اکنون هست می پذیریم و از آن لذت می بریم .

 

 جزوه : معتادان گمنام

و افرادی که برای درمان دارو مصرف می کنند

جزوه معتادان گمنام و افرادی که برای درمان دارو مصرف می کنند

جزوه معتادان گمنام و افرادی که برای درمان دارو مصرف می کنند

معتادان گمنام می تواند برای بیماران شما به عنوان منبعی در جامعه به حساب آید . برنامه بهبودی NA بیش از 62 سال است که بر زندگی صدها هزار نفر از معتادان در سراسر جهان تاثیر بسزایی داشته است .

رفتن به یک جلسه NA این امکان را به بیماران شما می دهد تا از حمایت اعضای NA و یک برنامه 12 قدمی برخوردار شوند . پس از چند بار حضور در جلسات و شماهده اینکه NA چه خدماتی ارائه می کند ، بیماران می توانند تصمیم بگیرند ، که آیا بهبودی در معتادان گمنام روش مناسبی برای ایشان هست یا خیر.

 

جزوه : برآورد عضویت

جزوه برآورد عضویت معتادان گمنام NA

جزوه برآورد عضویت معتادان گمنام NA

برآورد عضویت در معتادان گمنام برای سال 2015 :

از سال 1386 در همایش جهانی NA ، خدمات جهانی NA اقدام به نشر و توزیع آمارهای گرافیکی کرده است . در سال 1394 پرسشنامه آمار در همایش جهانی در ریودوژانیرو برزیل منتشر گردید.

بعلاوه اینکه پرسشنامه از طریق پست ، فاکس و آنلاین در دسترس اعضا قرار گرفت . این پرسشنامه به مدت شش ماه در اختیار اعضا بود و ما بازخورد خوبی دریافت کردیم .

تعداد پاسخ های دریافتی 22803 عدد بود . ما از این داده ها جهت تهیه اطلاعات درباره انجمن ، تقویت روابط عمومی و پی بردن به اینکه چگونه می توانیم بهتر پیام رسانی کنیم ، استفاده می نمائیم.

 

جزوه : اطلاعات درباره NA

جزوه اطلاعات درباره NA

جزوه اطلاعات درباره NA

امروز معتادان گمنام بعنوان سازمانی فعال در سراسر آمریکای شمالی و جنوبی ، اروپا ، استرالیا ، خاور میانه ، نیوزلند و روسیه حضور دارد .

گروهها و انجمن محلی در حال رشد و تحول در سراسر شبه قاره هند ، آفریقا و آسیا هستند . امروز سازمان ما حقیقتا به انجمی چند زبانه و چند فرهنگه تبدیل گردیده  و در حدود 67000 جلسه هفتگی  در 139 کشور جهان برگزار می کند.

 

درباره معتادان گمنام منطقه یک ایران