دعای قدم دهم معتادان گمنام

زندگی به روال برنامه

آن چه برای ما مفید بود:
یادداشت های روزانه NA

هدف از ترازنامه روزانه این است که بدانیم ، امروز چه جور آدمی هستیم و چطور رفتار می کنیم .سعی کنید هر روز به تمام سئوال ها پاسخ دهید . تا می توانید بگذارید پاسخ هایتان ساده و صادقانه باشد . اگر یک روز نتوانستید جواب بدهید ، دیگر لازم نیست روز بعد این کار را جبران کنید .

پاسخ و دغدغه هایتان را به بیست و چهار ساعت گذشته محدود کنید و آخر هر روز ، به سئوال ها جواب دهید.

اگر دوست دارید مطالب این یادداشت های روزانه را با دیگران در میان بگذارید ، پیشنهاد می کنیم ، این کار را به صورت شفاهی انجام دهید.

یادتان باشد که ترازنامه روزانه ، امتحان نیست و پاسخ درست و غلط ندارد . اگر دیدید می توانستید بیش تر سعی کنید یا انتظاراتی را که از خودتان داشتید برآورده نکرده اید ، ناراحت نشوید . به خاطر داشته باشید که این یک برنامه رشد و بهبودی است و همین که امروز پاک هستید ، یعنی دارید کار درستی می کنید.

فقط برای امروز ، افکارم را بر روی بهبودی ام متمرکز خواهم کرد . زندگی می کنم و بدون مصرف هیچ گونه ماده مخدری روز خوبی خواهم داشت.

فقط برای امروز ، به کسی در معتادان گمنام اعتماد خواهم کرد ، به کسی که مرا باور می کند و می خواهد در بهبودی ام به من کمک کند.

فقط برای امروز ، برنامه ای خواهم داشت و سعی خواهم کرد ، آن را به بهترین شکل ممکن انجام دهم .

فقط برای امروز ، به کمک NA سعی خواهم کرد از زاویه بهتری به زندگی ام نگاه کنم .

فقط برای امروز ، ترسی نخواهم داشت و به روابط تازه ام و آن ها که چیزی مصرف نمی کنند و راه تازه ای برای زندگی پیدا کرده اند ، فکر خواهم کرد. مادامی که این راه را دنبال کنم ، از چیزی واهمه نخواهم داشت .

خداوندا ، به من نشان بده که امروز چه کار درست و چه کار نادرستی انجام داده ام .

نشانم بده فردا چگونه می توانم بهتر زندگی کنم و در خدمت اراده تو باشم .

برگرفته شده از کتابچه زندگی به روال برنامه (معتادان گمنام)

برای دانلود دعای قدم دهم روی عکس دانلود برای اعضا کلیک کنید:

درباره NA منطقه یک ایران