کمیته وب سایت و آدرس جلسات

کمیته وبسایت و آدرس جلسات شورای منطقه یک ایران (معتادان گمنام) برگزار می نماید:

هفتمین جلسه هماهنگی و درون کمیته ای

با حضور مسئولین آدرس جلسات نواحی سطح خدماتی شورای منطقه یک ایران

زمان برگزاری :  جمعه 97/11/26 ساعت 15 الی 18

محل برگزاری : تهران ؛ اتوبان شهید محلاتی ؛ بلوار ابوذر ؛ پائین تر از پل چهارم (زمزم) ؛ جنب فروشگاه کوروش ؛ سرای محله شهدای گمنام

با موضوع آموزشی : ترجمه راهنمای خطوط تلفنی خدمات جهانی NA

((شعار ما در کمیته آدرس جلسات اینست که : دسترسی یک معتاد به جلسه را سریعتر از دسترسی به مواد مخدر نماییم ))

تلفن هماهنگی کمیته وب سایت و آدرس جلسات معتادان گمنام ایران (شورای منطقه یک) : ۰۹۱۲۸۱۵۵۵۷۶

خطوط تلفن و هسته اصلی روابط عمومی :
همکاری، نه وابستگی
تیم های مخصوص خطوط تلفن ها به برقرای ارتباط با مردم و سازمانهای خارج از  NAکمک می کنند.
این ها گروه هایی هستند که پیوسته با معتادان سر وکار دارند؛ مانند مقامات انتظامی، حامیان افراد بی خانمان و سازمانهای بهزیستی که علاقه مندند به معتادان کمک کنند تا زندگی عاری از هر گونه مواد تا تجربه کنند. همکاری ما با دیگر سازمان ها نشان میدهد که NA برنامه ای معتبر برای بهبودی است و این چهره NA  را در جامعه برجسته تر می سازد.
ما می توانیم فعالیت های خود را با راهنمایی گرفتن از سنت های مان انجام دهیم . با تمرکز روی هدف اصلی مان ، موجب رشد اتحاد و سازگاری با یکدیگر و جامعه اطراف مان می شویم . انجام فعالیت ها طبق اصول به ما کمک می کند تا اعتماد عمومی را نسبت به موثر بودن برنامه NA  جلب کنیم . این مسئله احتمال به اینکه اعضای دیگر گروه های جامعه شماره خطوط تلفن NA  محلی را با اعضای بلقوه خود به اشتراک بگذارند ، افزایش می دهد .

منابع مالی و انسانی:

خدمات تلفنی منسجم و قابل اعتماد به ما در برقراری و حفظ روابط مثبت با عموم مردم کمک می کند . بدنه های خدماتی اغلب با در نظر داشتن این مسئله ، با ارزیابی امکانات مالی و انسانی خود شروع به برنامه ریزی برای خطوط  تلفنی می کنند . شناخت امکانات در برنامه ریزی برای خدمات تلفنی مهم است .

همه ی پروژه ها ، همان قدر که به پول نیاز دارند ، به ایده ، اطلاعات ، وجدان ، وقت و تمایل اعضا نیز بستگی دارد . اگر سرمایه مورد نیاز جهت شروع  پروژه ای را داریم ، اما وقت و ایده ی مناسب را کم داریم ، بهتر است صبر کنیم تا تمام منابع خدماتی را در اختیار داشته باشیم . اگر صبر نکنیم ، منابع NA  را به هدر می دهیم .

(( دوازده مفهوم خدماتی معتادان گمنام )) مفهوم یازده

آموزش و آماده سازی خدمتگزاران مورد اعتماد:

در زمان فکر کردن در مورد چگونگی آموزش و آماده سازی داوطلبان خدماتی ، بهتر است به کسانی که با خطوط تلفنی ما تماس می گیرند ، نگاهی بیاندازیم . این افراد شامل معتادان ( اعضای بلقوه و اعضای کنونی NA ) ، افراد غیر معتاد ، اعضای خانواده ها ، کسانی که دوستشان دارید و متخصصان می شوند . با آموزش و آماده سازی می توانید به فرصت ها و چالش هایی که هر یک از افراد مزبور به وجود می آورند ، توجه کنید . فهرست زیر می تواند به هر بدنه خدماتی کمک کند تا نوعی از آموزش را ارائه دهند که دواطلبان خدمات تلفنی را به کمک به معتادان در راستای شرکت در جلسه NA و کسب اطلاعات مورد NA ترغیب کند :

* پاسخگو بودن ، اصلی اساسی در خدمات تلفنی است . بدین معنی که خدمتگزاران مورد اعتماد طوری آموزش می بینند تا با افراد تماس گیرنده برخوردی منطقی ، مناسب و مفید داشته باشند.

* آموزش برای خدمات تلفنی شامل تمام کسانی می شود که در بخش راهنمای تلفن های NA مشغولند ، یعنی خدمتگزاران مورد اعتماد ، کارکنان خاص ( در صورت موجود بودن دفتر بدنه خدماتی ) و کارکنان سیستم پاسخگویی به تماس ها ( اگر از چنین سیستمی استفاده شود ) . بدنه خدماتی می تواند برای آموزشی مستمر برنامه ریزی کند .

* بدنه خدماتی می تواند داوطلبان را ملزم به شرکت در آموزش های عملی اولیه کنند . این آموزش را می توان با فهرستی از انتظارات بدنه خدماتی از داوطلبان خدمات تلفنی همراه کرد .

* با تنظیم یک برنامه آموزشی مستمر می توان نشریاتی مانند پمفلت << آیا من یک معتاد هستم ؟ >> بوجود آورد ، برای پاسخ گویی به تماس ها ، به طور ساختگی تمرین کرد و تجربه اعضای قدیمی را در اختیار داوطلبان قرار داد . زمانی که داوطلبان آموزش دیدند ، می توان چیزهایی را به آنها ارائه داد ، چیزهایی نظیر توصیفی کوتاه از NA ، فهرست به روز شده جلسات و شماره تلفن های مرجع جامع NA ( به بخش مرجع رجوع نمایید).

درباره NA منطقه یک ایران